"Hvis frihed overhovedet betyder noget, så betyder det retten til at fortælle folk det, de ikke vil høre"

George Orwell

Sharia-toppen

8. maj 2013 - Artikel - af Nicolai Sennels

Coca Cola går en bue uden om drengenavnet Muhammed i en svensk kampagne, der ellers benytter sig af landets mest populære drengenavne, imens vokser erkendelse af, at islam er en trussel mod vestlig kultur.

Tredjepladsen

Tredjepladsen går til en saudiarabisk mand, Suwid, som kort tid efter at være kommet ud af et saudisk rehabiliteringscenter for bogstavtro muslimer, der tager Koranens påbud om drab på vantro bogstaveligt, dræbte "et stort antal kristne før han blev accepteret af Allah". Dette skete ved en selvmordsaktion i Syrien. Det saudiarabiske rehabiliteringscenter må ellers have været en behagelig oplevelse for Suwid, da det er udstyret med både sauna, træningslokaler og svømmebasin i "olympisk størrelse". Lige lidt har det dog hjulpet

Andenpladsen

Denne uges andenplads går til Coca Cola, som diskriminerer personer opkaldt efter islams profet. Sodavandsproducentens seneste reklamestunt består i at erstatte Coca Cola-logoet med det pågældende lands 150 mest populære navne. Med 31.237 svenske Muhammed'er ligger navnet på en 77. plads, men navnet er ikke at finde på de velformede flasker.

Førstepladsen

Uge 19s førsteplads går til folk i Vesten, hvoraf omkring halvdelen mener, at islam ikke har nogen plads i vores del af verden (engelsk). I Tyskland mener 51 procent, at islam er en direkte trussel mod samfundet (engelsk).

Der er lukket for flere kommentarer til dette indlæg